Pārvalde izsniedz izziņas no Fizisko personu reģistra (izziņa par personas dzīvesvietu, ģimenes stāvokli, pases datiem u.c. Fizisko personu reģistrā iekļautās ziņas).

Persona var saņemt Fizisko personu reģistra informāciju par sevi vai personu, kuras likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis viņš ir.

Fiziskās un juridiskās personas var saņemt Fizisko personu reģistra informāciju par citu personu uz motivēta iesnieguma pamata.

    Lai saņemtu informāciju no Fizisko personu reģistra, nepieciešams iesniegt aizpildītu pieprasījumu:

    vai sagatavot pieprasījumu brīvā formā, kurā jānorāda:

    1. ziņu pieprasītāja vārds, uzvārds un personas kods, ja Latvijā piešķirta personas koda nav – dzimšanas datums un vieta (juridiskajai personai - nosaukums un reģistrācijas numurs);
    2. deklarētās vai norādītās dzīvesvietas adresi (juridiskajai personai - juridiskā adrese);
    3. kontaktinformācija (tālrunis, e-pasta adrese vai norāde uz to, ka ir aktīva e-adrese) saziņai, ja tas būs nepieciešams, piemēram, informēšanai par samaksas kārtību;
    4. nepieciešamo ziņu apjoms un izsniegšanas veids;
      • ziņu saņemšanas nepieciešamības pamatojums (un, ja ir, dokumentu, kas to apliecina);
      • ziņu izmantošanas mērķis, ja ar likumu nav noteikta cita kārtība;
      • datus, pēc kuriem var identificēt personu.

    Izziņas pieprasīšanai nepieciešamie dokumenti:

    • personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība - eID karte). Nosūtot izziņu pa pastu uz ziņu pieprasītāja deklarēto vai juridisko adresi ierakstīta sūtījuma veidā, VAS “Latvijas Pasts” būs jāuzrāda personu apliecinošs dokuments;
    • juridiskās personas pārstāvis - juridiskās personas reģistrācijas apliecība un publisks dokuments, kas apliecina ziņu pieprasītāja pārstāvības tiesības, ja ziņas par pārstāvības tiesībām nav iespējams pārbaudīt Uzņēmumu reģistrā;
    • pilnvarotai personai - notariāli apliecināta pilnvara, ja pilnvarotājs ir fiziskā persona, vai rakstveida pilnvara, jeb orderis, ja fiziskās personas pārstāvis ir zvērināts advokāts;
    • likumiskais pārstāvis - aizbildnību vai aizgādnību apliecinošs dokuments, ja šīs ziņas nav aktualizētas Fizisko personu reģistrā;
    • pieprasot izziņu par citu personu, jāiesniedz pamatojumu apliecinošs vai savstarpējo saistību apliecinošs dokuments;
    • lai saņemtu atvieglojumu vai atbrīvojumu no valsts nodevas samaksas, nepieciešams atvieglojumu vai atbrīvojumu apliecinošs dokuments. Nosūtot Pārvaldei pilnvarojuma vai pārstāvību apliecinoša dokumenta kopiju, tā atbilstību oriģinālam nepieciešams apliecināt Dokumentu juridiskā spēka likumā noteiktajā kārtībā.

    Informācija no Fizisko personu reģistra informācijas sistēmas tiek izsniegta, ievērojot Vispārīgo datu aizsardzības regulu un Ministru kabineta 17.08.2021. noteikumus Nr.563 "Fizisko personu reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība", Fizisko personu datu apstrādes likumu, Fizisko personu reģistra likumu, Informācijas atklātības likumu un citos normatīvajos aktos noteikto.

    • Persona var saņemt Reģistra informāciju par sevi vai personu, kurai tā ir likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis;
    • fiziskas un juridiskas personas var saņemt Reģistra informāciju par citu personu uz motivēta iesnieguma pamata. Par atteikumu izsniegt Reģistrā iekļautās ziņas Pārvalde sniedz ziņu pieprasītājam rakstisku motivētu atbildi;
    • nekustamā īpašuma īpašnieks var saņemt Reģistrā iekļautās ziņas par personām, kuras deklarējušas un reģistrējušas dzīvesvietu viņa īpašumā;
    • valsts varas un pārvaldes iestādēm, pašvaldībām un to iestādēm, organizācijām un uzņēmējsabiedrībām, kurām deleģētas valsts pārvaldes funkcijas, kā arī tiesām un prokuratūrai ir tiesības saņemt no Reģistra ziņas atbilstoši minēto iestāžu kompetencei;
    • ārvalstu valdībām, kā arī starptautiskajām valdību organizācijām un nevalstiskajām organizācijām Pārvalde Reģistrā iekļauto informāciju sniedz saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem starptautiskajiem līgumiem vai īpašos gadījumos, kad šādi līgumi nav noslēgti - ārlietu ministra un iekšlietu ministra savstarpēji saskaņotā kārtībā;
    • iestādēm, komersantiem un organizācijām, kā arī fiziskajām personām, pamatojoties uz rakstisku pieprasījumu vai rakstisku vienošanos, ir tiesības saņemt no Reģistra statistiskas ziņas. Pārvalde var sniegt arī citas vispārīga rakstura ziņas, kas neļauj identificēt konkrētu personu.

    Fizisko personu reģistrā iekļautās ziņas Pārvalde izsniedz elektroniski, pa pastu vai klātienē šādos termiņos:

    • izziņa par personu elektroniskā formā, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu (saņemšana uz oficiālo elektronisko e-adresi portālā Latvija.gov.lv vai elektroniskā pasta adresi, ja persona izmanto īpašu šifrēšanas programmatūru) - 3 darba dienu laikā;
    • izziņa par personu papīra formā:
      • 2 stundu laikā klātienē, par ko ir paaugstināta valsts nodevas likme. Pieprasot izziņu 2 stundu laikā, pieprasījumu jāiesniedz klātienē tajā Pārvaldes teritoriālajā nodaļā, kurā vēlaties saņemt izziņu;
      • 5 darba dienu laikā (klātienē vai pa pastu ierakstīta sūtījuma veidā);
    • ja ziņu sagatavošanai nepieciešamas īpašas datu sagatavošanas metodes - 20 darba dienu laikā.

    Ja dokuments ir sagatavots elektroniska dokumenta formā, to izsniedz elektronisko dokumentu apriti reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.

    Reģistrā iekļautās ziņas, kas tiek sniegtas tīmeklī, pārraida šifrētā veidā vai nosūta uz personas e- adresi, kas izveidota saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likumu.

    Reģistrā iekļautās ziņas, kas sagatavotas rakstiski, tiek izsniegtas, pamatojoties uz rakstisku pieprasījumu.

    Reģistrā iekļautās ziņas, kas sagatavotas, pamatojoties uz rakstisku vienošanos, Pārvalde izsniedz, ja:

    • ziņas izsniedz regulāri;
    • ziņas izsniedz lielā apjomā;
    • ziņu sagatavošanai izmanto īpašas datu sagatavošanas metodes;
    • ziņas izsniedz, izmantojot tiešsaistes datu pārraidi.
    • par ziņu saņemšanu no Fizisko personu reģistra maksājama valsts nodeva atkarībā no izziņas sagatavošanas termiņa un izsniegšanas veida (papīra formā vai elektroniski, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu) - "Noteikumi par valsts nodevu par informācijas saņemšanu no Fizisko personu reģistra" 2.3, 2.4. un 2.5. apakšpunkts. Minēto noteikumu 3. un 4.punktā noteiktas personu grupas, kuras ir tiesīgas lūgt atvieglojumu vai atbrīvojumu no valsts nodevas maksas;      
    • ja ziņas no Fizisko personu reģistra pieprasītas Pārvaldēpar sevi, savu bērnu, kurš jaunāks par 18 gadiem, vai par aizbildnībā vai aizgādnībā esošo personu (par vienu personu) valsts nodevas samaksu varat veikt, izmantojot e-pakalpojumu "Norēķinu veikšana par Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē sniegtajiem pakalpojumiem";
    • ja pieprasītās ziņas vēlaties saņemt pa pastu, papildus būs jāveic maksājums par ziņu nosūtīšanu un piegādi atbilstoši maksas pakalpojumu cenrādim - "Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes maksas pakalpojumu cenrādis" pielikuma (12.punkts) un VAS "Latvijas Pasts" nosūtīšanas dienā spēkā esošiem tarifiem.

    Izziņu par personas deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietas adresi ir iespējams pieprasīt pašvaldībā, ja personas dzīvesvieta ir pašvaldības administratīvajā teritorijā.

    Atbilstoši Administratīvā procesa likumam, ja iestādei nepieciešamā informācija ir nevis administratīvā procesa dalībnieku, bet gan citas institūcijas rīcībā, iestāde to iegūst pati, nevis pieprasa no administratīvā procesa dalībniekiem. Personai nav jāpieprasa izziņa no Pārvaldes, lai iesniegtu to citai valsts vai pašvaldību iestādei- attiecīgajai iestādei ziņas pašai jāpieprasa no Pārvaldes.