Jaunumi
E-kartes lasītājs, eID karte, portatīvais dators uz galda

4.oktobrī  apritēja 15 gadi kopš droša elektroniskā paraksta ieviešanas Latvijā. Piecpadsmit gadu laikā iedzīvotāji eParaksta rīkus dokumentu parakstīšanai izmantojuši vairāk nekā 55 miljonus reižu.

Kopš  2012.gada eID ar eParakstu saņēmuši mazliet vairāk nekā miljons iedzīvotāji, bet eParakstu kartē, kas bija pirmais Latvijā ieviestais eParaksta nesējs, saņēmuši nedaudz vairāk nekā 15 tūkstoši iestāžu un komercorganizāciju darbinieki.

Kādas priekšnocības sniedz e-paraksta izmantošana?

  • Parakstot dokumentus ar elektronisko parakstu, tiem ir tāds pats juridisks spēks kā ar roku parakstītam papīra formāta dokumentam.

Elektroniskais paraksts ļauj pārskatīt savus ikdienas paradumus un attiekties no papīra dokumentu plūsmām un braucieniem, kas nepieciešami tikai dokumentu nogādāšanai adresātam. Tas nodrošina iedzīvotājiem droša elektroniskā paraksta un nacionālās e-Identitātes apliecināšanas rīkus. Interesants fakts, ka pārrēķinot šo paradumu maiņu baltās papīra lapās, tie ir vairāk nekā 30 tūkstoši saudzētu koku.

Kur vari izmantot eID karti?

Neizejot no mājām, ar eID karti tu vari:

  • Apliecināt savu e-identitāti portālos;
  • Saņemt notāru pakalpojumus attālināti;
  • Slēgt līguus gan ar privātpersonām, gan ar uzņēmumiem;
  • Parakstīt iesniegumus un pakalpojumu pieteikumus visām valsts un pašvaldību iestādēm;
  • Reģistrēt uzņēmumu attālināti;
  • Izveidot savu oficiālo e-adresi;
  • Izmantot e-pakalpojumus Latvijā un e-pakalpojumi.lv;
  • Iesnigt prasību tiesā;
  • Parakstīt iesniegumus un līgumus ar sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju attālināti.

Pēc VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” datiem eParakstu vismaz vienreiz izmantojusi piektdaļa Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 gadiem.

Šogad ik dienas eParaksts tiek lietos vairāk nekā 38 000 reižu. Salīdzinoši, pirms desmit gadiem šis skaitlis bija desmit reizes mazāks un tikai 2015.gadā sasniedza 10 tūkstošus reižu dienā.

Taupi laiku un izmanto elektronisko parakstu! Ar ko sākt?

Atbilstoši saviem ikdienas paradumiem un nepieciešamībai, izvēlies kādu no 2 elektroniskā paraksta rīkiem:

VAI

  • Mobilo lietotni eParaksts mobile. Lai to sāktu lietot, nepieciešams pieteikties pakalpojumam mobile.eparaksts.lv un parakstīt pieteikumu-līgumu. To izdarīt sev ērtā adresē, izvēloties līguma piegādi ar bezmaksas kurjeru. Ja jau izmanto eParakstu eID kartē, eParaksts mobile līgumu vari parakstīt elektroniski.

Kas nepieciešams, lai lietotu eID karti?

  • dators, interneta pieslēgums, eID karte un tās PIN informācija;
  • kartes lasītājs (var būt iebūvēts Tavā datorā);
  • Bezmaksas programma eParakstītājs 3.0 (lejupielādē portālā eParaksts.lv).

SVARĪGI:

VIENMĒR gābā eParaksta piekļuves datus (paroli, PIN informāciju u.c. informāciju)  piemērotā veidā un vietā. Paroles noteikti maini vismaz reizi gadā un nekādā gadījumā nelieto vienu paroli vairākiem resursiem.

NEKAD nenodod eParaksta piekļuves datus citām personām.

ATCERIES – ja Tev ir aizdomas, ka Tavi eParaksta piekļuves dati nokļuvuši citu personu rīcībā nekavējoties informē par to uzticamības pakalpojumu sniedzēju LVRTC pa tālruni 67108787 vai zaudēta dokumenta gadījumā – PMLP vai Valsts policiju.​​​​​​​