eID kartes Autorizētās identifikācijas funkcionalitātes (AIF) uzstādīšanas rokasgrāmata
 

IEVADS

Autorizētās identifikācijas funkcionalitāte (AIF) ir paredzēta uzstādīšanai otrās paaudzes  personas apliecībām (eID kartēm), proti, Latvijas pilsoņa vai nepilsoņa eID kartēm, kuras izdotas laika posmā no 02.09.2019 līdz 27.12.2021. (vai uzturēšanās atļaujām, kuras izdotas laika posmā no 14.01.2021. līdz 27.12.2021.)

Ja personas apliecība izsniegta, sākot no 28.12.2021., AIF uzstādīšana nav nepieciešama. Šī funkcionalitāte nodrošina iespēju autorizētam terminālim nolasīt personas apliecības turētāja identifikatoru. Minēto funkcionalitāti iespējams uzstādīt attālināti, izmantojot eID-LV starpprogrammatūras grafisko lietotāja saskarni, jāņem vērā, ka personas apliecības derīguma termiņš nedrīkst būt beidzies, jābūt aktīviem eparaksta un autentifikācijas sertifikātiem, kā arī jābūt pieejamam PIN 1 kodam, kas izsniegts kopā ar personas apliecību (eID karti).

Lai veiktu Autorizētās identifikācijas funkcionalitātes (AIF) uzstādīšanu, uz datora nepieciešams uzstādīt eID-LV starpprogrammatūru (turpmāk starpprogrammatūra). 
Lietotājiem, kuri ikdienā jau izmanto eID karti e-Identitātes apliecināšanai vai dokumentu parakstīšanai, būs nepieciešams atjaunot eID-LV starpprogrammatūru uz šobrīd jaunāko versiju 2.1.2 versiju, kuru var lejuplādēt šeit: 
https://www.pmlp.gov.lv/lv/datora-sagatavosana-darbam-ar-eid
Savukārt, lietotājiem, kuri iepriekš nav izmantojuši eParaksts eID kartē, jāatceras, ka tās izmantošanai nepieciešams kartes lasītājs.


Autorizētās identifikācijas funkcionalitātes (AIF) uzstādīšana
Pakalpojuma saņemšanas laikā Jums ir nepieciešams atrasties tiešsaistē.

 

Lai saņemtu pakalpojumu:

  • Uz jūsu darbstacijas jabūt uzstādītai starpprogrammatūrai (Latvia eID PinTool).
  • Jūsu darbstacijai jābūt aprīkotai ar viedkaršu lasītāju. Viedkaršu lasītājā jābūt ievietotai eID kartei.
  • Atveriet starpprogrammatūru (Latvia eID PinTool).

 

eid

 

1

Šādi izskatās pirmais starpprogrammatūras ekrāns (Sākuma ekrāns). Lai pārbaudītu vai AIF ir uzstādīts ,  izvēlieties "Kartes informācija" šķirkli.
 

 

 

2

“Kartes informācija” šķirkļa skatā izvēlieties AIF sadaļu un pārliecinieties , ka AIF nav uzstādīts.

 

 

 

Lai veiktu AIF uzstādīšanu, izvēlieties "Pakalpojumi" šķirkli.

3

 

 

Pakalpojumu ekrāna autentifikācijas PIN1 pārbaude.

4

Izvēloties iespēju “Pakalpojumi”, starpprogrammatūra veidos drošu savienojumu ar autentifikācijas serveri, un, lai pārbaudītu lietotāja – eID kartes turētāja identitāti, lūgs ievadīt PIN1 kodu. Veiksmīgas identitātes pārbaudes gadījumā lietotne pieprasīs konkrētajai eID kartei atbilstošo pakalpojumu sarakstu no Personu apliecinošu dokumentu informācijas sistēmas. Savienojuma veidošana var ilgt vairākas sekundes, atkarībā no lietotāja interneta pieslēguma ātruma, kā arī autentifikācijas un pakalpojumu nodrošināšanas serveru noslodzes.
Ja autentifikācija nav veiksmīga, tiks attēlots atbilstošs kļūdas paziņojums. Visticamākās iemesls neveiksmīgai autentifikācijai ir beidzies autentifikācijas sertifikāta derīguma termiņš vai neaktivizēta sertifikāta lietošana.
Autentifikācijas sertifikātu derīguma termiņu varat pārbaudīt šķirkļa “Kartes informācija” , “Autentifikācijas sertifikāts”sadaļā.
Ja autentifikācija ir nesekmīga, atkārtojot darbību vairākas reizes, lūdzu ziņojiet Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes eID karšu tehniskā atbalsta dienestam, izmantojot e-pastu: 
eID@pmlp.gov.lv

 

 

Pakalpojumu saraksts kartei ar pieejamiem pakalpojumiem.

5

 

 

AIF uzstādīšanas uzsākšana.
Lai pieprasītu pakalpojumu “Uzstādīt Autorizētās identifikācijas funkcionalitāti”, veicamas šādas darbības:
1.    Jāatzīmē šo pakalpojumu sarakstā (ar ķeksi).
2.    Jānospiež pogu "Uzsākt izvēlēto(-s) pakalpojumu(-s)".

6

 Lai pakalpojums tiktu sniegts veiksmīgi, visā pakalpojuma sniegšanas laikā nepieciešams atrasties tiešsaistē (ar pieslēgumu Internetam), neizņemot eID karti no viedkaršu lasītāja.

Par veiksmīgu pakalpojuma izpildi liecina atbilstošs paziņojums , kuru apstipriniet.
Pēc pakalpojuma izpildes  , sadaļā “Pakalpojumi” vairs nebūs pieejams attiecīgais pakalpojums

 
Pārliecināties par veiksmīgu AIF uzstādīšanu varat izvēloties “Kartes informācija”šķirkļa AIF sadaļu

7

Ja pakalpojuma izpildes brīdī pārtrūcis savienojums, vai notikušas cita veida kļūdas pakalpojuma izpildi var veikt atkārtoti.
Ja vairākkārtīgi neizdodas pakalpojuma izpilde vai pēc neveiksmīgas AIF uzstādīšanas nav pieejams attiecīgais pakalpojums , lūdzam ziņot Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes eID karšu tehniskā atbalsta dienestam, izmantojot e-pastu: 
eID@pmlp.gov.lv