Latvijas Republikas Iekšlietu Ministrijas
Pilsonības un Migrācijas Lietu Pārvalde
Sākums YouTube Lapas karte Grafiskā versija

PMLP sāk izsniegt pagaidu personas apliecības, izmantošanai elektroniskajā vidē

Svētdien, 5. aprīlī, stājās spēkā jauns likums “Par valsts institūciju darbību ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar Covid-19 izplatību”.

Likumā noteikts, ka personu apliecinošie dokumenti (pase, personas apliecība), kuriem ārkārtējās situācijas laikā beidzies derīguma termiņš, joprojām ir derīgi personas identificēšanai Latvijā. Likuma 8. pants paredz, ka šāds dokuments ir obligāti jānomaina 30 dienu laikā pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas.

Savukārt, ja personas apliecībai ir beidzies derīguma termiņš, bet personai ir nepieciešama identifikācija elektroniskajā vidē, e-pakalpojumu saņemšanai un droša elektroniskā paraksta radīšanai persona varēs saņemt pagaidu personas apliecību (turpmāk – pagaidu eID karte), kas nodrošinās elektroniskās identifikācijas un e-paraksta funkcionalitāti. Minēto pagaidu eID karti varēs saņemt, attālināti piesakoties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP).

Pagaidu eID kartē iekļaus iepriekš izsniegtajā personu apliecinošajā dokumentā iekļautos biometrijas datus (kartes turētāja sejas attēlu un parakstu) un informāciju par pagaidu eID kartes turētāju. 

PMLP teritoriālās nodaļas pieņems attālināti iesniegtu personas iesniegumu pagaidu eID kartes izsniegšanai, ja tas tiks iesniegts PMLP, izmantojot Valsts pārvaldes pakalpojumu portāla www.latvija.lv pakalpojumu “Iesniegums iestādei” (vai izņēmuma gadījumā - pa pastu) un iesniegumā tiks norādīta kontaktinformācija (tālruņa numurs un elektroniskā pasta adrese) un PMLP teritoriālā nodaļa, kurā persona vēlas saņemt pagaidu eID karti, un pamatojums, kādēļ pagaidu eID karte ir jāsaņem ārkārtējās situācijas laikā.

Pēc iesnieguma saņemšanas, attiecīgā PMLP teritoriālā nodaļa informēs personu par apmeklējuma laiku pagaidu eID kartes saņemšanai. Jāatzīmē, ka, lai apliecinātu savu identitāti, pagaidu eID karte būs jāsaņem klātienē norādītajā PMLP teritoriālajā nodaļā.

PMLP informē, ka pagaidu eID kartē iekļautie elektroniskie sertifikāti kļūs lietošanai nederīgi divus mēnešus pēc ārkārtējās situācijas beigām. Par pagaidu eID kartes izsniegšanu netiks iekasēta valsts nodeva, un to būs iespējams saņemt 5 darba dienu laikā. Pēc derīguma termiņa beigām, saņemot jaunu personu apliecinošu dokumentu, pagaidu eID karte būs jānodod atpakaļ PMLP nodaļā.

 

Informāciju sagatavoja:

PMLP Personāla vadības un sabiedrisko attiecību departaments

prese@pmlp.gov.lv, 67219561

INFORMĀCIJA

PMLP teritoriālo nodaļu darba laiks (izņemot Rīgas 1. nodaļu)

Pirmdiena 09:00 - 18:00
Otrdiena 08:30 - 16:00
Trešdiena 08:30 - 16:00
Ceturtdiena 08:30 - 16:00
Piektdiena 09:00 - 15:00

Kontakti

Tālrunis informācijai
+371 67209400

P, O, T, C  plkst. 9:00 - plkst. 16:30
Piektdien plkst. 9:00 - plkst. 15:00
Sarunas var tikt ierakstītas!

Kontakti iepriekšējam pierakstam SKATĪT ŠEIT

Nodaļu atrašanās