Latvijas Republikas Iekšlietu Ministrijas
Pilsonības un Migrācijas Lietu Pārvalde
homeSākums sitemapLapas karte Teksta versija

Gandrīz 400 vietās Latvijā pieejamas konsultācijas par e-pakalpojumiem

Šonedēļ, 21. – 25. septembrī, notiek Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas organizēts pasākums „Dienas bez rindām”, kurā vairāk nekā 80 valsts un pašvaldību iestādes apvienojušas spēkus vērienīgā konsultāciju sniegšanā visā Latvijā.

Atbalsts e-pakalpojumu apguvē būs pieejams gandrīz 400 vietās visā Latvijā, tostarp e-teltī Rīgas centrā varēs uzzināt vairāk par e-pakalpojumiem, kā arī pieteikties personas apliecībai jeb elektroniskajai identifikācijas kartei (eID kartei). Kā skaidro Gatis Ozols, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs: „„Dienas bez rindām” mērķis ir iedrošināt iedzīvotājus izvēlēties e-vidi kā ērtāko saziņas veidu ar valsti un ietaupīto laiku izmantot lietderīgāk, piemēram, atpūtai ar ģimeni. E-iespēju klāsts arvien paplašinās – pašlaik jau ir pieejami vairāk nekā 260 valsts un pašvaldības iestāžu e-pakalpojumi.”

Saņem e-konsultācijas visā Latvijā

Iedzīvotāji un uzņēmēji aicināti vērsties noteiktās valsts un pašvaldību iestādēs, lai saņemtu individuālas konsultācijas par e-pakalpojumu lietošanu, kā arī gūt praktiskas iemaņas interesējošā e-pakalpojuma izmantošanā:

-       „Dienas bez rindām” partneru saraksts un plānotās aktivitātes pieejamas: http://ej.uz/dienasbezrindam2,

-       ar valsts e-pakalpojumu sarakstu var iepazīties: https://kampana.latvija.lv/izvelies-e-pakalpojumu.

Viens no „Dienas bez rindām” partneriem ir Ceļu satiksmes drošības direkcija, un tā pārstāvis Jānis Aizpors komentē: „Mūsu e-pakalpojumus gada laikā izmanto gandrīz divus miljonus reižu, un tos lieto katrs otrais autovadītājs. Popularitātes līderpozīcijās patlaban izvirzījušies ar tehnisko apskati saistītie atgādinājumi, maksājumi un pakalpojumi. Teju visi e-pakalpojuma lietotāji saņem atgādinājumus par tehniskās apskates derīguma termiņa beigām. Turklāt dauzi par ērtiem ir atzinuši arī e-pakalpojumu maksājumus, tādejādi atvieglojot un paātrinot procedūras pirms tehniskās apskates. Ceram, ka šonedēļ mūsu e-klientu skaits pieaugs.”

Nāc uz e-telti Rīgas centrā

No 21. līdz 25. septembrim plkst. 11.00 – 16.00 Rīgas centrā, laukumā pie Hotel Roma (Kaļķu iela 28) ikviens interesents varēs uzzināt vairāk par dažādiem valsts un pašvaldību e-pakalpojumiem, kā arī pieteikties eID kartei (nepieciešams paņemt līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai līdzšinējo eID karti). Ar detalizētu e-telts programmu var iepazīties http://ej.uz/dienasbezrindam2.

„eID karte ir lielisks instruments, lai aizmirstu par stāvēšanu rindā un turpmāk nepieciešamos pakalpojumus saņemtu attālināti. Neatkarīgi no tā, vai vēlies dibināt uzņēmumu vai pieprasīt pabalstu, šis uzdevums ar eID karti un e-parakstu ir paveicams ātrāk, ērtāk un lētāk.
Šobrīd eID karti ir saņēmis jau katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs, un mēs vēlamies iedrošināt eID kartes lietotājus aktīvāk izmantot tieši e-iespējas, jo pieejamo e-pakalpojumu klāsts pieaug ar katru dienu,” kartes lietderību skaidro Inguss Treiguts, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Personu apliecinošu dokumentu departamenta direktors.

Šobrīd jau katrs otrais valsts pakalpojums ir pieejams elektroniski, bet plānots, ka līdz gada beigām kopumā iedzīvotājiem būs pieejami vairāk nekā 300 e-pakalpojumi. Elektroniskos pakalpojumus var saņemt portālā www.latvija.lv, iestāžu tīmekļu vietnēs un arī uz iestādes oficiālo e-pasta adresi nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu veidlapu vai iesniegumu. Valsts e-pakalpojumu lietošanai nepieciešams tikai dators un interneta pieslēgums, bet, lai izmantotu tos e-pakalpojumus, kam nepieciešama lietotāja identificēšana, var izmantot internetbanku datus vai eID karti, ko izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.


 

E-pārvaldes integrēto informatīvo kampaņu „Valsts ir internetā” īsteno Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ar mērķi informēt par vairāk nekā 300 valsts un pašvaldību e-pakalpojumiem, un mudinātu sabiedrību izvēlēties e-pakalpojumus kā primāro saziņas veidu ar valsti.

Projekts ir saņēmis Eiropas Savienības fondu tehniskās palīdzības projekta Nr. VSID/TP/CFLA/11/19 „Atbalsts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pārziņā esošo Eiropas Savienības fondu aktivitāšu prioritāšu mērķu sasniegšanas nodrošināšanai” finansējumu.

Papildu informācijai:

Elīna Kalniņa

Kampaņas „Valsts ir internetā” koordinatore

T. 22018527, e-pasts: elina.kalnina@ka.lv, einfo@ka.lv

INFORMĀCIJA

PMLP teritoriālo nodaļu darba laiks (izņemot Rīgas 1. nodaļu)

Pirmdiena 09:00 - 16:30
Otrdiena 09:00 - 16:30
Trešdiena 09:00 - 16:30
Ceturtdiena 09:00 - 16:30
Piektdiena 09:00 - 16:00

Kontakti

Tālrunis informācijai
+371 67209400

sarunas var tikt ierakstītas
Tālruņi iepriekšējam pierakstam SKATĪT ŠEIT

Nodaļu atrašanās

facilities